جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال فرهاد در انتظار نتایج نکونام
سرخط خبرها

بازگشت ترابی به فرم مطلوب| خبر خوش برای پرسپولیس

  • کد خبر: ۹۷۰۳۳
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
بازگشت ترابی به فرم مطلوب| خبر خوش برای پرسپولیس
عملکرد مهدی ترابی در هفته‌های اخیر رشد محسوسی داشته و این بازیکن به فرم ایدئال بازگشته است. یکی از دلایل دعوت او به اردوی تیم ملی نیز همین است.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، مهدی ترابی در ادامه نمایش‌های دلپذیرش طی سه چهار مسابقه گذشته مقابل فولاد یکی از بهترین نمایش‌های فردی‌اش را ارائه داد و در فاز حمله برترین بازیکن تیمش بود. ترابی که از شرایط عجیب و افت ابتدای فصل رها شده حالا همان عنصر تعیین‌کننده و مؤثر تیم یحیی است. بازیکنی که اصطلاحاً کار در می‌آورد و در هر مسابقه می‌تواند برگ برنده کادر فنی درون میدان باشد. پرسپولیس همین ابتدای فصل به سبب افت ترابی و در مقاطعی وحید امیری و میلاد سرلک که در تیم ملی به میدان می‌رفتند شرایط خوبی نداشت و آنقدر قابل پیش‌بینی شده بود که با حداقل موقعیت گل در هر مسابقه امتیاز‌های مفتی از دست می‌داد و البته شکل بازی دلپذیری هم نداشت، اما کم‌کم هم شرایط ترابی ایده‌آل شد هم امیری و سرلک همان‌هایی شدند که همگان انتظار داشتند.

مهدی ترابی دو فصل قبل با گل‌های مهم و پاس گل‌های تماشایی تعیین‌کننده‌ترین بازیکن پرسپولیس بود و حالا باز هم همان رل را از یحیی پس گرفته است. ترابی بیشترین تعداد پاس کلیدی در لیگ را می‌دهد و فعلاً گلسازترین بازیکن این دوره از مسابقات است.   با این حال نمایش شماره ۹ سرخ‌ها مقابل فولاد یک پیغام ویژه و پیامد فنی تازه برای کادر فنی داشت؛ اینکه در بازی‌هایی که تیم تحت فشار قرار می‌گیرد ترابی بهترین و مؤثرترین بازیکن برای ایجاد ضدحمله، حملات سریع و تغییر جریان بازی از دفاعی به تهاجمی است. در واقع ترابی می‌تواند مهم‌ترین ابزار پرسپولیس برای درآمدن از موقعیت دفاع به حمله باشد. بازیکنی که سریع است، توپ از پایش جدا نمی‌شود و البته تکنیک عبور از یک یا دو بازیکن پیش روی خود را دارد و در عین حال با هوش بالا و شناختن فضا‌های مناسب در ارسال پاس نهایی غالباً تصمیم‌های مهم و سرنوشت‌سازی می‌گیرد.
در مصاف با فولاد جدا از تک گل سه امتیازی پرسپولیس که با همین حربه و فرار پا به توپ ترابی به دست آمد او در شش موقعیت گل تیمش که البته برخی از آن‌ها منجر به ضربه نهایی و شانس گل قطعی نشد نفر اول و مؤثر بود.
با این نمایش فوق‌العاده سایت یازده به شماره ۹ سرخ‌ها نمره ۵/۷ داد که بالاترین نمره در تیم پرسپولیس و فولاد بود. سایت متریکا هم برای او نمره ۹۷/۷ در نظر گرفت که بازیکن برتر سرخ‌ها و کل میدان بود. این سایت همچنین آمار شش پاس کلیدی و شش بازیابی توپ را از این بازیکن در دیدار مقابل فولاد ثبت کرد که نشان دهنده عملکرد بی‌نظیر اوست.
با این نمایش حالا شک نداریم که ترابی دوباره تبدیل به همان بازیکن مؤثر و کارگشا برای پرسپولیس شده، اما از بدشانسی او و پرسپولیسی‌ها لیگ برای دو هفته تعطیل شده و ترابی به اردوی تیم ملی خواهد رفت که اگر مقابل عراق و امارات به میدان نرود مشخص نیست همین شرایط خوب بازی شنبه اخیر را در مصاف تکراری ۱۸ بهمن مقابل فولاد تکرار کند.


دقیقه ۱۷ ترابی در متن یک ضدحمله کلاسیک و فوق‌العاده قرار گرفت و مثلثی با حضور عبدی و امیری تشکیل داد. در نهایت توپ را به عبدی رساند که مهاجم پرسپولیس تعلل کرد و موقعیت قطعی گل را از دست داد.
دقیقه ۳۶ همه مدافعان و دروازه‌بان فولاد تصور می‌کردند ترابی ضربه ایستگاهی را روی دروازه می‌ریزد، اما او مستقیم گل را نشانه گرفت و توپ روی تیر افقی فرود آمد.
دقیقه ۳۸ شروع کننده یک کار ترکیبی فوق‌العاده بود و مثلث دلپذیری با عبدی و پهلوان ایجاد کرد. هنر ترابی آنجا بود که دو بار توپ را بدرستی به مقصد رساند، اما پهلوان تعلل کرد و در نهایت حیدریه از مقابل او توپ را زد.
دقیقه ۴۸ در یک ضدحمله سریع دیگر با دیدی فوق‌العاده توپ را در فضای مناسب برای احسان پهلوان فرستاد که با ضربه سر پهلوان توپ به دست مدافع فولاد خورد و داور از یک پنالتی مسلم گذشت.
دقیقه ۵۱ صحنه‌ای مشابه صحنه دقیقه ۱۷ رقم خورد. بعد از توپگیری عالی میلاد سرلک از بازیکنان فولاد که بهم برخورد کردند ترابی توپ را برداشت و رفت و در حالی که امیری و عبدی را روی دستش داشت تصمیم گرفت به امیری پاس دهد که توپ بلاک شد و جلوی پای عبدی افتاد و گل.
دقیقه ۸۱ در فضای مناسب صاحب توپ شد، اما به جای پاس با ضربه فنی قصد گلزنی کرد که توپ به پای مدافع فولاد خورد و گل نشد.
دقیقه ۸۵ با توپگیری کمال کامیابی‌نیا، ترابی باز هم با سرعت بالا به سمت دروازه فولاد حرکت کرد و در حالی که امیری را روی دستش داشت خودخواهی کرد تا گل بزند، اما توپ به پای مدافع فولاد خورد و گل نشد.
دقیقه ۹۱ باز هم ترابی و این بار پاس او با اشتباه بازیکن فولاد کاری کرد تا مهدی شیری با گلر فولاد تک به تک شود و اگر شیری بلد بود با یک ضربه چیپ توپ را از بالای سر غلام‌زاده عبور دهد الان ترابی در جدول گلزنان ۶ پاس گل داده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->